System ABS i warsztaty samochodowe

ową oznacza się TT (z ang.: Tube Type). Opona bezdętkowa Opona bezdętkowa, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona. Szczelność pomiędzy oponą a obręczą zapewnia odpowiednio wzmocn

System ABS i warsztaty samochodowe

Opona bezdętkowa

Opona dętkowa

Opona dętkowa, opatentowana przez firmę Michelin w 1930 roku, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest dętka. Oponę dętkową oznacza się TT (z ang.: Tube Type).
Opona bezdętkowa

Opona bezdętkowa, to opona w której za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialna jest sama opona. Szczelność pomiędzy oponą a obręczą zapewnia odpowiednio wzmocniona stopka. Oponę bezdętkową oznacza się TL (z ang.: Tube-less).
Opona "runflat"

Runflat to technologia umożliwiająca jazdę na przebitej oponie na dystansie do 80 km z prędkością do 80 km/h. W razie uszkodzenia lub przebicia boki w tradycyjnej oponie ulegają poważnym odkształceniom i uniemożliwiają dalszą jazdę. W oponach typu runflat boki opony są znacząco wzmocnione, co zmniejsza jej ugięcie podczas nagłej utraty ciśnienia, po przebiciu nadal zachowują elastyczność8. Podstawową wadą tego typu opon jest niższy komfort jazdy i wyższe opory toczenia niż w tradycyjnych oponach9.
Opony samochodowe

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna


Parkingi strzeżone

W każdym większych mieście znajduje się kilka parkingów i miejsc parkingowych. Dzieje się tak dlatego, że rozwój współczesnej motoryzacji sprzyja posiadaniu dużej liczby samochodów, które muszą być gdzieś parkowane, kiedy ich właściciele załatwiają jakieś ważne sprawy. Dlatego wygodne miejsca parkingowe można znaleźć w różnych częściach miasta. Są to bardzo często parkingi strzeżone, z których praktycznie nie można ukraść samochodu. Oprócz tego korzystać można z płatnych parkingów. Takie parkingi znajdują się w pobliżu ważnych urzędów czy szkół. Fakt, że organizowane w takich miejscach parkingi są płatne sprawia, że staje na nich jedynie pewna grupa kierowców. Inni kierowcy mogą korzystać z parkingów bezpłatnych.


rodzaj hamulca ciernego

Hamulec tarczowy
Hamulec tarczowy samochodu Porsche Cayenne

Hamulec tarczowy ? rodzaj hamulca ciernego, w którym siła tarcia działa na powierzchni czołowej tarczy.

Składa się z tarczy hamulcowej, połączonej sztywno z hamowanym wałem oraz dwóch lub więcej nieobracających się klocków pokrytych okładziną cierną, które są dociskane do tarczy najczęściej za pomocą siłownika hydraulicznego lub pneumatycznego.

Hamulce tarczowe stosowane są powszechnie jako hamulce zasadnicze w pojazdach samochodowych, szynowych, motocyklach, motorowerach i skuterach, wypierając stosowane dawniej hamulce bębnowe, a także w rowerach, zastępując stosowane dotychczas hamulce szczękowe (działające na obręcz koła). Stosowane są również w obrabiarkach (np. jako hamulce do szybkiego zatrzymywania wrzeciona obrabiarki).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Hamulec_tarczowy



© 2019 http://ranking-piekarnikow.info.pl/